Dersin Adı | Nanomalzemelerin Sentezi ve Karakterizasyonu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEN 523 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere nanoteknolojide kullanılan nanomalzemelerin sentez ve üretim yöntemlerini tanıtmak, öğrencilerin nanomalzemelerin boyutuna bağlı kimyasal ve fiziksel özelliklerin temel anlayışını geliştirmek ve öğrencilere nanomalzemelerin karakterizasyon tekniklerini tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders nanomalzemelerin fabrikasyonu ve sentezi, boyuta bağlı özellikleri, karakterizasyonu ve uygulamalarını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Nanomalzemelere Giriş, Nanoteknolojinin Ortaya Çıkışı | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 1 |
2 | Aşağıdan Yukarıya ve Yukarıdan Aşağıya Yaklaşımlar, Nanoteknolojideki Zorluklar | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 1 |
3 | Sıfır Boyutlu Nanoyapılar: Nanopartiküller | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 2 |
4 | Homojen ve Heterojen Çekirdeklenme Yoluyla Nanopartiküller | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 2 |
5 | Birinci ara sınav | |
6 | Tek Boyutlu Nanoyapılar: Nanoteller ve Nanorotlar | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 3 |
7 | Kendiliğinden Büyüme, Şablon Tabanlı Sentez, Elektroeğirme, Litografi | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 3 |
8 | İki Boyutlu Nanoyapılar: İnce Filmler | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 4 |
9 | Film Büyümesinin Temelleri, Vakum Bilimi, Fiziksel Buhar Biriktirme, Kimyasal Buhar Biriktirme | Polymer processing fundamentals,Tim A Osswald, Hanser/Garner Publication, 2015. ISBN: 9783446195714 Bölüm: 4 |
10 | İkinci ara sınav | |
11 | Atomik Katman Birikimi, Üst Yapılar, Kendinden Montaj, Langmuir – Blodgett Filmleri, Elektrokimyasal Birleştirme, Sol-Jel Filmler | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 4 |
12 | Özel Nanomalzemeler | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 5 |
13 | Karbon Fulleren ve Nanotüpler, Mikro Malzemeler, Organik-İnorganik Hibritler | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 5 |
14 | Fiziksel Tekniklerle Üretilen Nanoyapılar | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 6 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Guozhong Cao and YingWang, World Scientific (2011), ISBN: 13 978-981-4324-55-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 8 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. | X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. | X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. | |||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest